Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Biztonság

3 tévhit a téli autózásról

Ha bármelyiket is hallottad már egy ismerősödtől, vagy akár igazat is adtál neki, érdemes elgondolkodnod, hogy miért számítanak tévhitnek ezek az állítások, hiszen télen még fontosabb, hogy biztonságosan közlekedj.

Reggel melegíteni kell az autót
Még ha fagyos mínuszok is vannak odakint, az autók motorja hamarabb bemelegszik, mint gondolnád, ezért nincs szükség hosszas járatásra az udvaron vagy az utcán. Nem azt mondjuk, hogy indítsd a motort, és már mehetsz is, de elég, ha egy percig jár a motor, ameddig letakarítod a havat vagy jeget az autóról, utána már érdemes útnak indulni. Menet közben ugyanis gyorsabban melegszik a motor, mintha csak alapjáraton ketyegne. Persze tartsd szem előtt, hogy az első percekben ne húzasd ki nagyon, hanem csak egyenletesen kezdd terhelni, amit hosszabb távon az autód is meghálál a megbízhatóságával.



Nem kell téli gumi, régen sem volt
Persze, régen sem volt téli gumink, mégis megvoltunk, mondják néhányan. De a régen azt jelenti, hogy akkor az utakon 26 lóerős Trabantok és 46 lóerős Škodák közlekedtek, és egy 75 lóerős ezerötös Ladával már az utak királyának érezhetted magad, míg ma már egy Swift is erősebb nála. Igen, még ha nem is változtak a sebességhatárok, de a közlekedés tempója felgyorsult, és a korábbinál sokkal-sokkal több és erősebb autó van az utakon. A dinamikusan is biztonságos vezetéshez pedig télen elengedhetetlen a speciális keverékű és mintázatú, hidegben is jól tapadó abroncs. Nézz meg egy téli-nyárigumi összehasonlító tesztet, hogy meggyőződj róla.

Nincs szükségem vezetéssegítő elektronikára
Biztosan van olyan ismerősöd, aki határozottan állítja, hogy nincs szüksége a modern vezetéssegítő rendszerekre, hiszen ő jobban fékez, mint az elektronika, ami több száz vagy ezer számítást végez másodpercenként. De éles helyzetben derül ki igazán, hogy a rutinos sofőr csak az egyik szükséges hozzávalója a biztonságos téli vezetésnek. Mert legyél akármilyen ügyes, nem tudod egyenként fékezni a kerekeket, mint az ESP, hogy egyenesbe állítsd a megcsúszott autót, és nem olyan gyors a reakcióidőd, mint a kamerás-radaros ráfutásgátló rendszereknek, ami az új Suzukikban már mind benne van. Érdemes kipróbálni, meg fogsz lepődni.