Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Biztonság

Hatásos érvek a téli gumiabroncs mellett

Télen téli gumiabroncsot kell használni, ezt mindenki tudja, és aki még mindig nem győződött meg az előnyeiről, érdemes utánanéznie, hogy miben különbözik a téli típus a nyáritól. A különbség meg fogja győzni.

A hideg idő beköszöntével itt az ideje télire cserélni az abroncsokat a Suzukidon, és még mindig vannak egy páran az utakon, akik nem használnak téli gumit. Régen sem volt, mégis megvoltunk nélküle, érvelnek, és nem is tévedhetnének nagyobbat. Akkor ugyanis teljesen más volt a közlekedés, egy 75 lóerős ezerötös Ladával már az utak királyának érezhette magát bárki, és a forgalom tempója is jóval lassabb volt. A sebességhatárok ugyan nem változtak, de a korábbinál sokkal több és erősebb autó van az utakon, a biztonság fejlődése pedig az abroncsokat is érinti.

A modern gumiabroncsok ugyanolyan fontos szerepet játszanak az autók biztonságának fejlődésében, mint a légzsákok vagy a menetstabilizáló elektronikák, azaz egyik sem érne sokat a többi nélkül. Lehet a legjobban programozott kipörgésgátló vagy a legügyesebb összkerékhajtás egy autó alatt, ha nem tapadnak az abroncsok, akkor nem sokat érnek. A tapadás pedig szinte kizárólag a gumikon múlik, amiből télen érdemes téli típusút használni, mondjuk azért, amiért télen mi is nagykabátban járunk, és nem rövidnadrágban.



A fagypont körüli hőmérsékletben a nyári gumiabroncsok anyaga megkeményedik, és nem tapad megfelelően az útra, nem kell tehát havas télnek lennie ahhoz, hogy télire válts. A téli gumik mintázata is teljesen más, mélyebb árkok és sűrűbb bordák találhatók rajta, a blokkok teteje pedig lamellás, amivel nemcsak sokkal jobban tapad vizes úton, de hóban is ügyesebben kapaszkodik meg, a kerék forgása közben pedig a lamellák mozgásával kidolgozza magából a mintázatba ragadt havat. Mivel télen gyakoribb, hogy eső vagy latyak miatt vizes az aszfalt, a vízelvezetése is jobb.

A jó minőségű téli abroncsok ellen a költség sem lehet érv, hiszen ha télen-nyáron ugyanazt a gumit használnád, akkor az úgyis csak fele annyi ideig tartana, mintha télen téli, nyáron pedig nyári abroncsot tennél az autódra. A csere költsége sem lehet kifogás, félévente egyébként is hasznos a centrírozás és a nyomás pontos beállítása, ekkor a kopás jeleiből a futómű beállításának szükségességére is következtethetsz. A biztonságod mindenképpen megér annyit, hogy évszaknak megfelelő gumi legyen a Suzukidon, így te is és az autód is megússza épségben a csúszós évszakot.