Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Életmód

Versenypályán is otthonosan mozog a Suzuki

A Suzuki a motorsportoknak is aktív résztvevője, a versenyeken szerzett értékes tapasztalatokat pedig olyan közúti modellek fejlesztésekor is kamatoztathatták a mérnökök, mint a most bevezetett vadonatúj Swift Sport.

Az előző generációs, még esztergomi Ignis az ezredforduló után az egyik első képviselője volt a mai napig divatos crossover kategóriának. Ha pedig azt hinnéd, hogy egy magas építésű ötajtósból nem lehet versenyautót faragni, akkor gondold át újra, a Suzukinak ugyanis sikerült. 2002-ben mutatták be az Ignis Super 1600-at, amihez alaposan leültették és kiszélesítették a nálunk gyártott típust, az 1,6 literes motorját pedig 220 lóerő körülire izmosították.


Suzuki Ignis Super 1600 / Forrás: www.suzuki-swt.com

A sikerek nem maradtak el, a rali-világbajnokság junior kategóriájában 2003-ban két futamot, 2004-ben pedig Per-Gunnar Anderssonnal a volánnál már a bajnoki címet is elhódította a Suzuki. 2005-ben aztán új típus váltotta az Ignist, az akkor bemutatott Swiftből elkészült a Super 1600-as változat. A teljesítménye ennek is 220 lóerő körül alakult, de még az elődjénél is sikeresebb lehetett. 2007-ben Andersson ismét bajnok lett, mögötte csapattársa, Urmo Aava végzett.

Magasabbra tört aztán a Suzuki, a kettős győzelem után a rali-világbajnokság legmagasabb kategóriájába lépett, immár az SX4-ből épített WRC-vel. Az utcai változatnál jóval morcosabb, 300 lóerős, kétliteres turbós motorral szerelt, összkerékhajtású versenyautó 2008-ban egyre jobb helyezéseket ért el, a legjobb eredményét a Japán-ralin futotta, ahol egy szakaszgyőzelem után az ötödik-hatodik helyet szerezték meg a pilóták.



Annak a szezonnak a végén a Suzuki visszavonult a rali-világbajnoki küzdelmektől, de továbbra is indult a junior kategóriákban, ahogyan a nemzeti bajnokságokban is. Az Ignis és a Swift Super 1600-as változata a magyar pályákon is nagy népszerűségnek örvendett, főleg a közönség kedvencének számító Bútor Róbert kezében. A versenyautók sárga színe pedig addigra egyértelműen a sportos Suzukik jellegzetességévé vált.

A Magyarországról indult, de nemzetközi márkakupává vált Swift Cup versenyein olyan pilóták indították karrierjüket, mint Ficza Ferenc, Tassi Attila, Kiss Norbert és Michelisz Norbert. Az autósportban tehát mindig is otthon volt a Suzuki, hogy a versenypályán szerzett tapasztalatokat olyan modelleken hasznosítsák, mint a nemrég bemutatott, 140 lóerős Boosterjet motorral hajtott Swift Sport, ami ismét a jellegzetes Championship sárga színben pompázik.