Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Életmód

Stressz nélkül autózni!

Órákon át tartó dugó, telefonáló és tolakodó autósok, vészvillogóval parkolók. Az autózás gyakran sok stresszel jár, de van megoldás! Cikkünkben felfedjük a leghatásosabb stresszkezelő módszereket.

Sokan nehezen viselik az autózással járó stresszt, és lássuk be: bizonyos helyzetekben tényleg nem egyszerű megfelelően kezelni a feszültséget. A nagyvárosi forgatagban bizony rendszeresen találkozhatunk agresszív sofőrökkel, szabálytalanul parkoló autókkal, végtelennek látszó dugókkal vagy egy szűk utcában hömpölygő kukásautóval. Ezekben a szituációkban nehéz higgadtnak maradni, azonban néhány praktikával megkönnyíthetjük magunknak a helyzetet. Mindenki másképp csinálja Ahogy az élet minden területén, úgy a stresszkezelésben is különbözőek vagyunk. Mindenkire más hat nyugtatólag, ezért fontos kiismerni magunkat. Valaki top 40-es slágereket fütyül ha meg akar nyugodni, másoknak egy hangos könyv vagy egy hétköznapi beszélgetés segít. Sokak szerint a dugóban való ácsorgás miatt felgyülemlett feszültség levezetésének egyik leghatásosabb módja, ha a torlódás helyett a légzésünkre koncentrálunk: próbáljunk orron keresztül hosszan elnyújtva belélegezni, néhány másodpercre bent tartani a levegőt, majd hosszan elnyújtva kilélegezni. Bár elsőre érdekesnek tűnhet, egy másik bevett szokás ilyenkor a néhány perces szemtorna, amivel felfrissíthetjük a szem izmait, ezzel enyhítve a stresszt. Ez a művelet természetesen csak akkor alkalmazható, ha éppen álló helyzetben van autónk és nem kell a vezetésre koncentrálnunk.



Friss levegő, meditáció

A fent említett gyakorlatok mellett, közismertebb módszerek is segíthetnek: csendesítsuk el az elménket és meditáljunk pár percet. A nehéz pillanatokban az is segíthet, ha kiszállunk és körbe járjuk párszor a kocsit, ez különösen akkor jön jól, ha kívülről is imádjuk az autónk megjelenését: ezért is olyan népszerű Suzukis körökben ez a metódus. A kocsink látványa biztonságot és nyugalmat sugallhat, ez a saját feszültségeinkre is jó hatással van. Emellett a zenehallgatás vagy a rágózás is enyhítheti a stresszt. A Suzukidban ezekhez minden megvan: a hangszórókon pont úgy fog szólni a kedvenc stresszoldó számod, ahogyan te akarod, akár CD-ről, akár egy zenei streaming oldalról teszed be. A belső tér tárolóiban könnyen elrejtheted a rágódat vagy a stresszlabdádat, így nem lesz szem előtt, amikor nagyobb szerencséd van és éppen nyugodtan autókázhatsz.

Önismeret

Sokszor hasznosan is felhasználhatjuk a nem várt „felesleges” időt, és ahelyett, hogy felidegesítjük magunkat a forgalmon, végiggondolhatjuk a napunkat, aktuális teendőinket. Összpontosítsunk magunkra és két lámpaváltás között merüljünk el saját gondolatainkban: ezt akár „én időnek” is felfoghatjuk.

Amikor az autózás a stresszoldó

Szerencsére fordított helyzet is van ám! Sokszor pont a kocsikázás az, ami segíthet enyhíteni a napi stresszünket, nem beszélve arról, hogy milyen pozitív hatással lehet egy-egy döntés meghozatalánál. Sokan egyfajta terápiaként tekintenek a szabadon autózásra: ilyenkor kitisztulhatnak a gondolataink és könnyebb átgondolnunk a dolgokat. Persze a vezetéshez szükséges koncentrációról ilyenkor sem feledkezhetünk meg! A lényeg, hogy találjuk meg a nekünk megfelelő módszert és az idegeskedés helyett, ismerjük meg magunkat és az autónkat még jobban.