Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Tech

Egy kezdő BoosterJet tesztelő vallomása

Cikkünk vendégszerzője egy átlagosnak mondható nagyvárosi huszonéves, aki mostanában készül megvenni élete első autóját. A műszaki leírások és tesztvideók nem hozzák lázba, ezért minden alkalmat igyekszik megragadni, hogy saját tapasztalatot szerezzen. Így került kapcsolatba a BoosterJet motorral is.

“Viszonylag tapasztalatlan vagyok a márka kérdésben, úgyhogy nem bízom a véletlenre az autókeresést. Körbenéztem szinte az összes lehetséges kereskedésben, ami kínálatban és árban is belefért - nem volt túl sok opcióm. Rövid lamentálás után a Suzukitól egy SX4 S-CROSS-t vittem el a próbakörre, benne a legkisebb BoosterJet motorral. Amit a tesztvideókból meg leírásokból megtudtam, bármennyire is műszaki antitálentum vagyok, az azt gondolom, nagyjából teljesült. Egyedül attól tartottam, hogy mi lesz, ha nehezebben tudom majd irányítani az autót, mi van, ha nem tudom kordában tartani azt a sokat emlegetett dinamizmust. A félelmeim az indítással együtt alakultak át izgalommá, az első benyomás megvolt: tényleg baromi jó “húzása” van. Aztán jött az újabb felismerés, hogy mennyire más világ egy turbómotoros autó gázpedáljára lépni. Elég könnyen beleszeret az ember ebbe az élménybe.



Eltelt pár nap és azon kaptam magam, hogy nem csak a szokásos közlekedési helyzetekben, de konkrétan mindenhol azt a svungot keresem, amit az SX4 S-CROSS-ban ülve éreztem. Amilyen viccesen hangzik, ez annyira komoly. Például egyik este a barátaimmal mulatoztunk egy felkapottabb belvárosi helyen, a pult előtt legalább harmincan tolongtak, hogy sorra kerülhessenek. Harmincegyedikként az esélytelenek nyugalmával, türelmesen ácsingóztam 10 percig, amikor valami egyszer csak elszakadt bennem. Miért nem mehet ez gördülékenyebben? Nem igaz, hogy ilyen csigatempóban lehet csak haladni, pörgessük már, könyörgöm! Korábban mindig türelmesen kivártam a sort, végigálltam a boltban, bankban, postán, ahol kell. De valami megváltozott. Teljesen új élmény volt turbómotoros autót vezetni, egyből rákaptam az ízére, úgyhogy amikor a megszokott “kerékvágásba” kellett visszatérni, az nagyon nem esett jól. Ugye nem kell bemutatnom azokat a nagy, családi eseményeket, amiken kötelező a pofavizit, ha kell, ha nem? Belépsz a régi szülői ház ajtaján, megrohannak az ismerős és ismeretlen arcok, és a percek mintha visszafelé kezdenének haladni, mintsem előre. Pedig hát a jó társaság adott, repülnie kéne az időnek. A hatodik süti kör és gyerekkori fotóalbum felütésénél már egyre nehezebben bírom a vontatott tempót, miközben tudom, hogy nincs ebben semmi különös, a forgatókönyv mindig ugyanaz. Őrültség vagy sem, mindezért a BoosterJet motort hibáztatom. Mert amíg nem ültem bele abba az SX4 S-CROSS-ba, amíg nem indítottam be a motort, tökéletesen elfogadtam, hogy vannak pillanatok, amikor nincs mit tenni, egyszerűen csak várakozni kell, vannak dolgok, amiket nem lehet siettetni. Mindenkinek, aki hozzám hasonlóan szinte nullkilométeres sofőr, csak egyet tanácsolhatok: ha először próbálod ki a turbót, számolj azzal, hogy ezután már nem lesz kedved visszaülni egy szívómotorosba.”