Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Tech

Hibrid lehet már a Suzuki is

Ha azt hallod, hogy hibrid autó, akkor talán valamilyen furcsán áramvonalas különc típus jut eszedbe, de ideje átgondolni a dolgot, mert már a Suzukik is lehetnek hibridek. Mutatjuk, hogyan működnek.

Ha azt látod, hogy egy Suzuki hátulján egy SHVS felirat olvasható, akkor jegyezd meg, hogy hibridről van szó, hiszen a típusjelzés a Smart Hybrid Vehicle by Suzuki rövidítése. De nem kell valamilyen bonyolult és drága szerkezetre gondolni, hiszen a japán mérnökök úgy alkották meg a Suzuki első hibrid rendszerét, hogy minél egyszerűbb és hatékonyabb legyen.

Az autós újságokban enyhe hibridnek (mild hibridnek) is nevezik ezt a rendszert, amivel ugyan nem lehet tisztán elektromotorral közlekedni, de nem is lesz tőle nehezebb, drágább és bonyolultabb az autó. Az egész hibrid hajtás észrevétlenül megfér a Suzukikban úgy, hogy mit sem sejtesz a működéséről, csak az előnyeit élvezheted.



Az SHVS rendszer része az ISG, az integrált önindító-generátor, ami mindkét alkatrész szerepét ellátja, és egy lítiumion akkumulátor a vezetőülés alatt. A fékezés során az ISG hatékonyabban tölti az akkumulátort, mint a hagyományos generátorok, a piros lámpától elindulva sokkal simábban indítja újra a motort, és még gyorsításkor is besegít.

Az eredmény pedig még jobb gyorsulás és még kisebb fogyasztás lesz. Az elektromotor ugyanis besegít a benzinmotornak, ezzel megtakarítja azt az üzemanyagot, amire az indításkor vagy gyorsuláskor lenne szükség. Az SHVS az Ignis, a Baleno és a Swift esetén az 1,2 literes Dualjet, míg a Swiftnél az 1,0 literes Boosterjet motorhoz is elérhető.