Bezár

i love SUZUKI

Bezár
Tech

Boosterjet motoros Suzukit vettem, és imádom

Péter megfontoltan hozza a döntéseit, nem ugrik bele bármibe csak úgy, főleg, ha autóvásárlásról van szó. Az alapos utánajárást követően ezért ki is próbálta a Suzuki új Boosterjet motorját, ami csak megerősítette a döntésében. Megvette az autót, és el is mondja, miért.

Mindig alaposan körbejárom a kérdést, mielőtt autót veszek, hiszen itt nem egy-két évre választok. A legutóbbi kocsim is kiszolgálta a családot, soha nem hagyott cserben és természetesen ezt várom el a következő autómtól is. Sok típust megnéztem, mielőtt döntöttem, és ezek közé az újonnan megjelent turbós modellek is beletartoztak. Végül egy Boosterjet motoros Vitarát vettem meg, és el is mondom, miért.

Még sosem volt turbós autóm, de sokat hallottam már róla, jót is, rosszat is. Tudom, hogy a feltöltött motorok jóval nyomatékosabbak, amivel jobban megy az autó, és még kevesebbet is fogyaszt. De hallottam azt is, hogy a turbós autók összetettebbek, ezért több a hibalehetőségük, ami végső soron nagyobb költséget is jelenthet. Utána kellett járnom ennek, mielőtt döntést hozok.



Sok márkánál régóta kínálnak turbós modelleket, a Suzuki pedig nem olyan régen vezette be a Boosterjet motorokat, de nem minden előzmény nélkül: Japánban már több mint húsz éve gyártanak ilyet, gond nélkül. Mindennél jobban mutatja, mennyire megbíznak a konstrukcióban, hogy a Suzukiknál megszokott 3 év vagy 100 ezer kilométeres általános garancián felül plusz 7 évet vállalnak a motorra, a váltóra és még a turbóra is.

Ki kellett tehát próbálnom, mit tud a Boosterjet, és mi sem könnyebb egy tesztvezetésnél egy Suzuki márkakereskedésben. A Baleno, a Swift, a Vitara és az S-Cross is kapható a 112 lóerős 1 literes motorral, a három utóbbi pedig az 1,4 literes, 140 lóerőssel is, csak ki kell választani a nekünk tetszőt. A S-Crosst az ezer köbcentis háromhengeressel, a Vitarát pedig a nagyobb, négyhengeres motorral próbáltam ki.

Sokan azt mondják, hogy a háromhengeres motor kávédarálóba való, és lehet, hogy a régi Swiftet elvitte az ezer köbcenti, de ez mégis egy jóval komolyabb autó. Még a sarkon sem kanyarodtunk ki, amikor beláttam, hogy a Boosterjet teljesen más világ. Csendes, finoman dolgozik, és úgy viszi a családi méretű S-Crosst, hogy az egészen meglepő. A váltója finoman veszi a fokozatokat, ha nem mondják, akkor el sem hiszem, hogy mekkora motor van benne.

A legjobban mégis a Vitara tetszett, amihez az 1,4-es motor mostantól már a GL+ felszereltségtől is választható. 140 lóerővel nem egyszerűen fürge, hanem egyenesen sportos ez a Suzuki, úgy gyorsul, ahogyan szeretném, még kisebb fordulatszámról is, és nagyobb tempónál is mérsékelt a hangja. A tesztvezetésen egészen beleszerettem, és ugyan mindent alaposan körbejárok, de itt az észérvek is mellette szóltak.

Megvettem, és nem is dönthettem volna jobban. Az eddig megtett kilométereken tökéletesen bevált a Boosterjet motoros Vitara, hosszabb utakon kiderült, hogy a fogyasztása is kedvezőbb, mint amire számítottam. Miközben sokkal jobban megy, mint egy hagyományos 1,6-os vagy 1,8-as autó, átlagosan sokkal kevesebbet fogyaszt nála. Azt hiszem, hogy sok boldog év vár ránk az új családi autónkkal.